Tour Jeté, Pirouette: Dance Choreographing by Computers
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Abstract
This project is a “proof of concept” exercise intended to demonstrate the workability and usefulness of computer-generated choreography. We have developed a framework that represents dancers as individualized computer objects that can choose dance steps and move about on a rectangular dance floor. The effort begins with the creation of an agent-based model with the Swarm simulation toolkit. The individualistic behaviors of the computer agents can create a variety of dances, the movements, and positions of which can be collected and animated with the Life Forms software. While there are certainly many additional elements of dance that could be integrated into this approach, the initial effort stands as evidence that interesting, useful insights into the development of dances can result from an integration of agent-based models and computerized animation of dances.
このプロジェクトは、コンピュータ生成の振り付けの作業性と有用性を実証することを目的とした「概念実証」の練習です。 私たちは、ダンスのステップを選択し、長方形のダンスフロアを動き回ることができる個別のコンピュータオブジェクトとしてダンサーを表現するフレームワークを開発しました。 この作業は、Swarmシミュレーションツールキットを使用してエージェントベースのモデルを作成することから始まります。 コンピュータエージェントの個々の振る舞いは、Life Formsソフトウェアを使用して収集およびアニメーション化できるさまざまな踊り、動き、および位置を作成できます。 確かにこのアプローチに統合することができるダンスの多くの追加要素がありますが、最初の努力は踊りの開発への興味深く、有用な洞察力がエージェントベースのモデルとコンピューター化された踊りのアニメーションの統合からもたらされることの証拠です。
Comments
ダンサーをオブジェクトで表現。鳥瞰図。